Spotkanie wolontariuszy EVS

W dniach 30 listopada-2 grudnia miałam okazję do udziału w spotkaniu wolontariuszy EVS, którzy w tym roku odbyli projekty w ramach programu Wolontariatu Europejskiego. Do podwarszawskiego Konstancina przyjechaliśmy z różnych części Polski. 

W trakcie naszego spotkania mogliśmy podzielić się swoimi doświadczeniami oraz przeżyciami. Także zastanawialiśmy nad przyszłością. Jak urządzić życie po wolontariacie. Rozmawialiśmy o wykorzystaniu nasze kompetencje, które nabyliśmy w czasie trwania projektu, w naszym życiu zawodowym. 

Dla mnie najważniejsze było poczucie, że spotkałam osoby o podobnych przeżyciach. Byliśmy w różnych krajach, realizowaliśmy różne projekty i spotkaliśmy różnych ludzi na naszych wolontariackich drogach. Jednakże czułam że łączyło nas wspólne ogólne doświadczenie EVS. Dzięki pomocy trenerek oraz koleżanek i kolegów dowiedziałam się również jakie mam możliwości po wolontariacie. 

Warto powiedzieć, że EVS (Wolontariat Europejski) teraz będzie znany jako Korpus Solidarności Europejskiej. Jeżeli jesteście zainteresowani wyjazdem na wolontariat zarejestrujcie się na stronie. W ramach programu będzie również możliwość odbycia stażu w miejscach, które związane są z ideą solidarności i pomocy innym. Poniżej znajdziecie bazę projektów, a także najważniejsze informacje o samym Korpusie. 


Ten pełen wrażeń weekend był symbolicznym zakończeniem mojego projektu w Azerbejdżanie i otworzeniem się na teraźniejszość i przyszłość. Spotkanie stało się dla mnie zastrzykiem inspiracji. Także nabrałam ochoty do zobaczenie nowych miejsc w Europie. 

Ps. Chciałabym zaprosić do przeczytania moich krótkich wspomnień, które pojawiły się na stronie internetowych mojej organizacji przyjmującej Semper Avanti: Wolontariat w Azerbejdżanie.


Komentarze

Polub stronę :)