Selda Beğcan i remiks Katip Arzuhalim

Śpiew Seldy Beğcan, tureckiej pieśniarki, towarzyszy mi już od 26-tej edycji Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie (2016 r.). Szczególnie często wracam do kilku piosenek takich jak: Yuh Yuh czy Yaz Gazeteci Yaz. Ostatnio jednak pojawił się album remiksów piosenek Seldy, który jest także udostępniony na YouTubie. Dzięki niemu mogłam poznać piosenki, których jeszcze nie znałam i posłuchać nowych wersji tych ulubionych.

Koncerty...
30 Czerwca 2016 r., Kraków. Trwał koncert Boom Pam w Synagodze Tempel. Pamiętam, że kiedy Selda wyszła na scenę momentalnie mnie zahipnotyzowała. Już wcześniej miałam okazję posłuchać tych piosenek m.in. Yuh Yuh. Jednak na żywo brzmiało równie dynamicznie i prawdziwie. Niestety występ Seldy był dla mnie za krótki!

Silny i dojrzały głos Seldy wybrzmiał kilka dni później na koncercie plenerowym Shalom na Szerokiej. Wydawało mi się, że jej występ przy Starej Synagodze był jeszcze bardziej energetyczny niż ten pierwszy. Stałam przy scenie i śpiewałam razem z Seldą, chociaż nie znałam tekstu piosenek. W czasie festiwalu w Wysokich Obcasach pojawił się także wywiad z piosenkarką, który przeprowadziła Aleksandra Zbroja. Pozwalał mi on nie tylko lepiej poznać historię artystki, ale także czasy w których tworzy i tworzyła.



I remiksy.
Sierpień 2017 r. na kanale Youtube artystki pojawiły się remiksy, które zostały wykonane przez różnych artystów m.in. Doğukana Manço, znanego DJ i piosenkarza, czy też grupę Hey Douglas, która tworzą muzykę elektroniczną w połączeniu z tureckimi piosenkami. W sumie jest 10 propozycji.

Moim ulubionym utworem jest dzieło Acid Pauli & Jamie: Katip Arzuhalim. Może dlatego, że słodki głos rozbrzmiewa podbite elektroniczną muzyką. [Warto także porównać sobie także inne wersje tego utworu wykonane przez m.in. Barış Manço.]



Inny remiksami, które chciałabym szczególnie wyróżnić, jest żywiołowe Ben Yana Yana (Fattish) czy buntownicze Ince Ince (Hey Douglas). Podoba mi się także bardzo początek Nem Kaldı. Myślę, że warto także zapoznać się z innymi propozycjami. Sam album można słuchać (i nabyć) także na innych platformach cyfrowych. 

Ciekawe strony: 




Komentarze

Polub stronę :)