Moje ulubione kanały językowe

Ostatnio zjadam masę filmików na Youtubie, albo one raczej zjadają mnie. Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić kanałami, które dotyczą właśnie języków i ich nauki, ale także wywołują uśmiech na twarzy.

Nie mam zadatków na poliglotę. Jedynym językiem, którego się teraz uczę, jest azerbejdżański. Mam do tego bardzo dobry podręcznik napisany dla amerykańskich wolontariuszy oraz książeczkę z tematami do języka angielskiego z ich azerbejdżańskim tłumaczeniem. Jednak lubię poznawać pojedyncze słowa z różnych języków. Z pomocą przychodzą mi internety...

Dawne zainteresowania...
Miałam kiedyś marzenie, aby nauczyć się języka arabskiego. W trakcie poszukiwaniu materiałów do nauki natrafiłam na kanał Mahy, nauczycielki języka arabskiego. Bije od niej energia i uśmiech, ale także opowiada o języku arabskim w bardzo klarowny sposób. Ostatnio powróciłam do jej twórczości na YouTubie i się nie zawiodłam. Nadal jest interesująco, a nawet teraz jest rozrywkowo. 




Zabawy językowe 
Tęsknicie za swoim Erasmusem, gdzie mogliście uczyć swoich zagranicznych znajomych polskich słówek? Ja tak. Może dlatego bardzo lubię oglądać kanał Bahadora Alasta, który po prostu łączy ludzi i języki. Format jest bardzo prosty. Goście nawzajem odpytują się ze znaczenie słówek w ich ojczystych językach, które są zazwyczaj są podobne w obu. Bardzo rozrywkowe, ale także edukacyjne. Na dodatek można się poczuć jakby oglądało się ''pojedynek'' znajomych na domówce. 



Porcja wiedzy. 
W weekend tak przemierzałam internet, że znów trafiłam na jeden z moich ulubionych kanałów o języku: Langfocus. Tutaj zawsze znajduję dużo wiedzy o językach w bardzo przystępnej formie. W niedzielę pochłoną mnie materiał, który opowiadał jak język arabski wpłynął na dzisiejszy hebrajski. Pamiętam także, że namiętnie polecałam filmik dotyczący języka polskiego, ponieważ oddawał wszystko, a nawet więcej, co chciałam powiedzieć moim zagranicznym znajomym . 

Wiem, że są to popularne kanały na Youtubie, ale jeśli jeszcze ich nie znacie, to gorąco polecam. Może zainteresuje Was nowy język obcy albo zaskoczycie ciekawym słowem na spotkaniu z przyjaciółmi na ZOOM-ie. Albo po prostu dla zabawy i dobrego humoru!
Do zobaczenia!!!

Komentarze

Polub stronę :)